12 november 2011

Närbilder

Det är ju dessa närbilder jag vill bli bra på, så lägger upp några nya och hoppas få lite respons. Önskar jag hade mer tid att fotografera och mer pengar att köpa utrustning för, som ett macro-objektiv men det kostar liksom 4000 kr FYRA TUSEN, herregud!!. Men imorgon tänker jag nog införskaffa ett cirkulärt polarisationsfilter som ska göra att färgerna kommer mer tillrätta i en bild kort sagt. Är även på jakt efter tonat gråfilter, som gör att färgerna i himlen och molnen kommer fram bättre då himlen lätt blir vit (underexponerad) vid landskapsfotografering, men det kostar 600 kr så det är inte heller aktuellt nu. Stativ, jag vill ha ett stativ också för att kunna ta bra bilder t.ex. i mörker eller med långa slutartider så behöver kameran hållas helt stilla. Mycket man redan vill ha, man kanske ska önska sig av tomten eller en lottovinst...
Bländartal: F/5,6 Exponeringstid: 1/80 sek ISO-250 Brännvidd: 55 mm

Bländartal: F/5,6 Eponeringstid: 1/80 sek ISO-200 Brännvidd 55 mm

Bländartal: F/5,6 Exponeringstid: 1/100 sek ISO-640 Brännvidd 55 mm


Bländartal: F/5,6 Exponeringstid: 1/4000 sek ISO-6400 Brännvidd: 55 mm

1 kommentar:

  1. Oj, vad fina bilder! Den första, det gröna bladet, tycker jag var väldigt fin, med hela grön/gulspektrat och dropparna i bilden. Den sista var också lite konstnärlig, med höghuset i bakgrunden och naturen i förgrunden i samma färgställning.

    SvaraRadera