7 maj 2012

Försent ute

Jag har ganska länge nu planerat att när körsbärsträden i Kungsträdgården blommar ska jag åka dit och fotografera dem. Träden blommar bara en kort period varje år runt denna tid så det gäller att vara snabb. Jag visste att förra helgen blommade de men då hade vi fullt upp med båten plus min magsjuka som även gjorde att det inte blev något tillfälle förra veckan. Helgen som var ägnades också åt båten. Så idag tänkte jag att nu, nu har jag tid. Vad ser jag när jag då rundar hörnet på hamngatan in på Kungsträdgården?? Jo, att de förbannade träden redan blommat klart!!! Bara att vänta ett år då... Blev så irriterad att jag tröstköpte mig en glass! På vägen tillbaka till tunnelbanan stannade jag upp och insåg hur fint Sergels torg är med fontänen. Runt cirkulationsplatsen har fina blommor planterats och jag funderade en stund på om det är tulpaner som är planterade, någon som vet om det är tulpaner?? Väldigt fint i alla fall.

Idag var också första dagen jag gick i mina converse för säsongen, det är något speciellt med att gå med lågskor första gången utan att frysa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar