17 maj 2012

Stockholm i mitt hjärta

I söndags var det hyfsat väder i Stockholm med framförallt en stor sol och blå himmel, temperaturen låg väl på ca 14 grader. Så vad göra, jo en båttur. Det blev den klassiska turen runt Stora Essingen, Karlbergskanalen, Gamla Stan via Riddarholmen, pålsundskanalen mellan Långholmen och Södermalm och sedan hem. Att se Stockholm från vattnet är som en lisa för själen (som min mamma säger) och det är så fruktansvärt vackert!! Jag gjorde dock exakt samma misstag som vid första soliga båtturen förra året- var för tunnt klädd och satt i blåst. Vilket har resulterat i en kraftig förkylning. Kan inte andas genom näsan och hostar så att tårarna rinner av smärta. Detta var dock en vecka som jag inte kunde vara hemma från jobbet, så jag har proppat mig själv med alvedon och sedan bitit ihop. Nu ska det dock bli skönt med 4 dagars ledighet!!!





2 kommentarer:

  1. Även om näsan blir snorig, så tror jag att själen behöver lisan! puss gumman!

    SvaraRadera